5 Redenen om bij logistiek te kiezen voor persoonlijke service

Als het op logistiek en assemblage aankomt, heb je heel wat keuzemogelijkheden wat betreft wie je die diensten wilt laten verlenen. Niet alle bedrijven zijn echter gelijk als het op persoonlijke service aankomt. In deze blogpost geven we 5 redenen waarom het zo belangrijk is om een bedrijf te kiezen dat een goede persoonlijke service biedt.

Reden 1: Direct telefonisch contact voor afstemming

Een bedrijf dat een goede persoonlijke service biedt, zal beter op je behoeften inspelen. Als je iets gedaan moet krijgen, wil je meteen contact kunnen opnemen met iemand die je kan helpen. Een bedrijf met goede persoonlijke service zal personeel hebben dat altijd beschikbaar is om je telefoontje aan te nemen en je verder te helpen.

Reden 2: Kennis over je bedrijf

Een bedrijf dat met je samenwerkt zal belangrijke informatie vastleggen. Dat kan zo eenvoudig zijn als het aantal werknemers in je bedrijf, tot welke producten je verkoopt. Maar die informatie is belangrijk als het erom gaat een goede service te kunnen verlenen bij de logistiek voor je bedrijf. Een bedrijf met een goede persoonlijke service zal precies weten wie je bent, wat voor soort bedrijf je hebt en hoeveel bestellingen er zijn.

Reden 3: Niet een nummer maar lid van het team

Een bedrijf met een goede persoonlijke service zal ervoor zorgen dat ze meer zijn dan alleen een nummer in je telefoonboek. Ze zullen deel uitmaken van je team en je helpen te slagen waar mogelijk. Dit is bijvoorbeeld iets wat Chain Logistic belangrijk vindt bij het aanbieden van fulfilment voor bedrijven. Het maakt het samenwerken veel prettiger.

Reden 4: Snel reageren op veranderingen

In de wereld van logistiek en assemblage veranderen de dingen voortdurend. Er worden nieuwe producten ontwikkeld, oude uit de handel genomen. Een goede persoonlijke dienstverlener zal in staat zijn zich snel aan deze veranderingen aan te passen en ervoor te zorgen dat je bestellingen nog steeds naar behoren worden uitgevoerd Reden: Handhaven van kwaliteitscontrole

Reden 5: Proactief invullen van je behoeften

Behalve responsief zal een bedrijf met goede persoonlijke service ook proactief zijn in het vervullen van je behoeften. Ze zullen anticiperen op wat je nodig zou kunnen hebben en het voor je klaar hebben liggen nog voor je er om vraagt. Dit kan je veel tijd besparen en is bijzonder prettig in de samenwerking.

Kortom

Naast deze vijf redenen zal een bedrijf met een goede persoonlijke service ook een hoog niveau van kwaliteitscontrole handhaven. Dit is belangrijk als het gaat om de producten die ze via logistiek vervoeren of die ze met assemblage maken. Een bedrijf dat geen goede persoonlijke service biedt zal zich misschien niet zo bekommeren om de kwaliteit van hun werk en dat kan je uiteindelijk duur komen te staan.